torsdag 11 februari 2010

Finns det någon kurs för dagisanalfabeter?

Det här med mina barnomsorgsval spårar ju ur mer och mer. Stod ju tydligen i kö till kyrkans dagis som jag skrev förut. Fick plats där men tackade nej. Kan inte riktigt tänka mig att mina barn skall läsa bibeln på dagis.
Ställde mig då i ny kö. Kollade på kartan vilka som låg nära där vi skall bo och på kundundersökningarna vilka som verkade bäst. Stod där i exakt 10 dagar innan vi blev erbjudna plats. Hurra! Men... Nej, det var fel på kartan så dagiset ligger någon helt annanstans i ett höghusområde. Dit måste vi åka bil så då kan vi lika gärna gå kvar där vi är.
Så nu har jag ställt mig i ny kö igen. Denna gång i den kön ur vilken vi blev utslängda i januari när jag missade att svara på ett mail. Fnas. Så vi har missat massor av värdefull kötid. Jag suger verkligen på det här med dagis verkar det. Fräsigt.

Inga kommentarer: