fredag 8 januari 2010

Utan vatten dag två miljard elva...

Idag har jag hämtat snö för att kunna:

värma på spisen så att jag kan:

diska upp allt skit (till saken hör att vi har två diskmaskiner fulla med disk som inte är tvättat. Men det syns inte och det som inte syns, finns heller inte). Vi inväntar rörmokare som skulle kommit i eftermiddag men förmodligen tyckte så synd om oss att han:


dök upp redan nu. Jag bjuder honom på cola light. För det är vad jag har hemma. Om han inte vill dricka champagne. Det ville han iof men han hade ingen chaufför till sin bil. Oplanerat om ni frågar mig.

Efter att han kom har jag:
Packat ner två säckar med, som jag estimerar, 4 tvättar. Utöver det finns en väska med schampoo, rena kläder och rakhyvel. Jag ska hem till min vän som bor bara några kilometer härifrån och duscha och tvätta*.

En anledning till att jag tycker så mycket om min vän är att hon ALLTID ställer dom rätta frågorna. Idag tog hon fram dagens viktigaste fråga: Dricker man vin när man har tvättstuga? Jag svarade mitt sedvanliga svar: Såklart man gör. Man dricker alltid vin. Speciellt när man har tvättstuga!

Det var sagan om hur min tvagningsdag blev en vindag. Tadaaa!

*I vanliga fall har jag löst dom här problemen hemma hos Anna men hon är i fjällen och där är inte jag. Och framför allt är inte min tvätt i fjällen.

Inga kommentarer: