tisdag 5 januari 2010

Halvvägs genom dag 2

Åkte ett varv i spåret vid 8.30. Det var skönt, men kallt! Stapeln visade endast 18 grader. Upptäckte senare i pulkanacken att det gör lite ont i låten om jag försöker veckla ihop mig på en snowracer, så gårdagens vända gav i alla fall något.
Skidskolan avklarad utmärkt utan vår närvaro trots att barnet är på ett uselt humör. Nu vill han åka knapplift men har inte riktigt klart för sig att det innefattar skidor samt att man åker ner också om man tar sig upp. Men det lär han ju bli varse!
Pappan verkar dock skeptisk till att göra denna aktivitet eftersom han är trött. Men jag har skickat honom att ställa in bindningen efter pjäxan i alla fall så får vi se.
En liten nackdel med att skuffa in familjen på 45 kvadrat när den är van vid 200 är att barnet är överallt hela tiden. Klättrar på precis alla möbler. Jag skickar ut honom att springa i korridoren emellanåt. Det finns ett lekrum men pappan är för lat för att hänga där med honom när jag lagar mat. Men det skall det nog bli ändring på!
Hopp! Hopp! Hopp!
Nu skickar jag ut dem i backen och skall själv göra ett långkok!



Inga kommentarer: