lördag 5 december 2009

Lördag kväll

...och pappan är på herrmiddag. Jag är själv med två trötta och tjuriga barn. Det ena, 9,5 veckor gammalt, tror att det är tonåring och kan gå och lägga sig när han vill bara det är sent. Det andra som ju är dryga 3 ville gå och lägga sig vid halv fyra på eftermiddagen och när han inte fick det skall han hämnas genom att aldrig gå och lägga sig.
Nåväl, en skål med popcorn fick tyst på den ena men det verkar som om jag måste innanför behån för att få tyst på den andra.
Just nu var det en kissande padda på tv, det gjorde kvällen genast ljusare.
Var sugen på godis men ville inte att barnet skulle få så jag och bebisen låste in oss i badrummet där jag smaskade i mig en påse Truly på rekordtid. Nu mår jag illa, mest för att det ju var helt poänglöst. Ingen njutning i det förfarandet alls!
Dagen i övrigt har varit ganska lugn - efter en långpromenad så fick pappan stå för all lek. Inte mer än rätt eftersom han ju är ute på hallabaloo.
Tänk att få ta ett glas vin i stillhet någon dag. Vilken jackpot det vore!
Nä nu måste jag mata...




1 kommentar:

Fräsigt sa...

Anna. Vilket fräsigt liv vi lever. Du och jag. Jag och du.