torsdag 17 december 2009

Insnöad

Skulle ha haft föräldragrupp idag men det bidde inget i denna snöröra. De hade inte ens plogat i morse när jag bestämde att jag struntar i bilen idag om jag kan. Pulsade genom drivorna till dagis och tillbaka, det fick räcka. Nu har jag spenderat gott och väl 50 minuter åt att skotta upp uppfarten och entrén (som jag även gjorde igår) och har sedan dess hunnit vara inne i cirka 20 minuter. Snart syns det inte att jag har skottat. Perfekt, så det blir skotta igen i eftermiddag. I och för sig skall jag kanske vara glad för det eftersom det inte blir tillfälle för min dagliga promenad...
Men det är rackarns härligt ändå med snö för barnet tycker ju det är så kul och i morgon åker snowracern fram. Då skall jag åka ut till Saltis och åka pukla med hans kompisar. Så då får det fasiken vara slutsnöat och nyplogat.
Förresten, märkte ni att det åskade och blixtrade igår? Det är så häftigt när det sker på vintern tycker jag.

Inga kommentarer: