måndag 21 december 2009

ICA Maxi.


Imorse hade jag och Anna en date. Vi träffades på Ica Maxi för att handla till julen. Skönt med lite sällis lixom. Det var jag, Anna, lilla Alm och pytte Trygg.

När jag börjar lägga upp maten på bandet så lägger jag upp ett sexpack julöl 3.5% först. Då säger kassörskan: Har du leg?
Jag tittar frågande på henne och tänker om det är så att det är 16 eller 18 år för att köpa folköl. Jag glor i vagnen som är överfull. Jag glor på lilla som är fyra år och jag glor på kassörskan och säger: Tror du jag fick barn när jag var 12 typ? Hon svarar inte. Så jag säger: Hur många 16-åringar handlar mat för över 1500 spänn? Då säger hon: Ja, folk lånar ju barn för att kunna handla ut.

Alltså allvarligt. Jag är 36. Jag tror att det finns väldigt få ungdomar som tänker: Ja! Om jag har handlat massa julmat så märker dom inte att jag köpt 6 pack av äcklig mörk julöl som jag kan supa mig full på.

Så här i efterhand vet jag inte om jag ska bli glad (för att hon hade fel på sisådär 20 år på min ålder) eller bli förbannad (för att hon hade fel på sisådär 20 år på min ålder).

Det var dagens utflykt och det räckte gott för en lång sömnstund under eftermiddagen.

Inga kommentarer: