fredag 11 december 2009

Dialog med stora. Och lilla.

Aldrig en och en. Utan alltid alla på samma gång. ALLTID!

Jag: Vad har ni ätit för lunch idag då?
Lilla: Jag har ätit ris.
Stora: Nejje det fanns inget ris... det fanns... (avbruten).
Lilla: PASTA. Jag älskar pasta. Pasta. Pasta. Pasta. Mammamammamammamamma pasta.
Jag: LUGN NU VAD ÅT NI TILL LUNCH IDAG?
Stora: Men ååååh, du frågar alltid det. Det är hemligt. Och jag får tycka vad jag vill.
Lilla: Jag tycker om pasta. Pasta med pasta. Mamma mamma mamma. Kan vi äta pasta?
Jag: Ja, om ni säger vad ni åt till lunch.
Stora: Men åååååh. Jag vill inte ha pasta jag vill ha lax och dillstuvad potatiiiiis.
Lilla: Jag åt potatismos. Jag tycker om potatismos. Och pasta.
Stora: Ja. Mamma. Vet du aaaatt. Mamma mamma. Vet du vet du. Vi har ätit silverfisk och mos på dagis och det var gott.
Jag: Eh, vad?
Stora: Ja stor silverfisk. Jag åt den största.
Jag tänker för mig själv: Det är slutet på året - matpengarna har tagit slut. Inget konstigt med det. Snart är det nytt år och nya pengar...
Lilla: Mamma mamma mamma. Pasta. Jag vill ha pasta. Silverfisk är äckligt.


P.S. Silverfisk visade sig vara stekt strömming. Puh.

Inga kommentarer: