måndag 30 november 2009

Utmaning

I torsdags var första träffen med min nya mammagrupp, denna gång för omföderskor. En mamma hade fyra barn och såg ut precis så som jag förväntat mig att en mamma med fyra barn i åldern 0,2,4 och 6 skall se ut. Lite risigare, plufsigare och allmänt uppgiven. Nå i alla fall, trevlig var hon i alla fall.
Den yngsta av mammorna var dock utsatt för en riktig utmaning... När hennes första barn var typ 4 månader så fick hon reda på att hon var gravid igen. Helt sjukt. Bara det att orka ha sex så tidigt... Nå i alla fall. Det visade sig vara tvillingar. Så när första barnet precis fyllt ett så var hon trebarnsmor. Hjälp! Jag är inte avundsjuk! Hon hade tänkt att vara en duktig mamma och ha alla tre barnen hemma men tvillingarna var inte en månad ens så var första barnet inskolat och klart på dagis. Det tycker jag är en duktig mamma. En galen mamma är ingen duktig mamma...

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Friskt vågat hälften vunnet.