måndag 28 september 2009

Vilken gambler

Jag suckar tungt hos barnmorskan och säger att jag är trött på läget. Hon smilar upp sig och utbrister i sin ärtigaste stämma: "Men du, Anna (skånska talar hon också), jag slår vad om att bebisen kommer de närmaste dagarna!"
Ja, det kan ju inte vara några höga odds på det. Med tanke på att bebisen inte lär ligga kvar till sin 35-årsdag så lär den ju komma snart. I morgon har det gått 41 veckor, så oddsen känns ju betydligt högre för om den inte kommer inom några dagar! Fnas.



2 kommentarer:

Y sa...

Håller tummarna för att pyret kommer snart! Stor kram

Fräsigt sa...

Hjärtat. Jag vet att det suuuuuuger. Håll ut. Snart kommer bedövningen (läs: belöningen). Jag vet att det inte är till det minsta hjälp för man skiter i det men snart min vän. Snart... KRAM