torsdag 3 september 2009

Jag behöver hjälp...

Vi tog pappans namnförslag till barn 1 och denna gång är det min tur. Har en lista på lite namn, men fältet är fortfarande öppet. Har ni några friska förslag? Det blir en liten kille till så vitt vi alla kunde se på ultraljudet.
Ellen har helt koll på alla finska varianter, så där har vi täckt in paletten.
Är inte särskilt sugen på moderna amerikanska varianter som Kevin, Nelson och Kerry och sådant. Men luften är fri. Om någon föreslår det namn det blir, och jag inte tänkt på det innan så utlovar jag något fint i posten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Melker
Malte
Samuel
Viktor
Dolby
Lennnox
Walter
Moritz
Edward
Eddie
Ludvig
Oliver
Frank
Frans
Bror
Love
Finn... kanske Ellen föreslagit ;)
Stellan
Manfred
Rasmus
Pontus
Edgar
Leopold
Leon
Leo
Linus
Sören
Sven
Lennart
Godnatt ;)

Fräsigt sa...

Nils. En liten Nisse. Jag gillar det. Eller Kekke eller Raimo då men jag kanske inte ska roffa åt mig priset
Kram och godnatt

Fräsigt sa...

Lennox med tre 'n' också, inte dåligt! På jobbet har de föreslagit Rataxes och i släkten röstar man på Reinhold.
Om man tar Dolby, skall man ha Surround som mellannamn?

/s. sa...

Janne
Ove

Fräsigt sa...

Är inte Janne och Ove direkta rip-off från Henrik Schyfferts och Beas barn?