onsdag 5 augusti 2009

"Man behöver smörja honom ibland"

Imorse vid tjugo i sju satte jag på mig gympadojorna och sen bar det av mot tomten dit vi ska flytta så småningom. Idag kom nämligen första delen av huset. När jag kom dit satt 6 allehanda byggfarbröder där. På rad. Och väntade på huset. Där hade dom suttit, på rad, sen halv sju och fikat. Såklart.

Vy från grunden.

Sen kom huset. Då behövde dom inte vänta mer kan jag säga. Hellskotta vad med hus. Väggar hit, dörrar dit. Fönster här, plank där. Spikar och isolering på löpande band. Det märks att huset är en del större än det vi har. Milt sagt. Om jag säger så.

Krankillen jobbar
När krankillen satte igång och jobbade blev det oerhört manligt. Extra manligt vart det när han refererade till sin kran som "han" och "honom" hela tiden. "Du vet, man behöver ge honom en extraklapp ibland". "Jag behövde byta motor på honom förra veckan". 

1/3 frontvägg

Här kommer en ytterdörr flygande.

Byggkillarna var JÄKLIGT svåra att roa kan jag säga men jag fick igång dem med mina avskedsord:
1) Nu går jag härifrån för nu klarar jag inte mer manlighet idag (då sken 4 av killarna upp).
2) Hej då, imorgon kommer jag med bullar (då sken 6 av 6 upp)

Jag kan min sak jag. Det är inte första gången jag bygger hus nämligen. Gullar man så får man lull-lull och extra! Det gäller även när man jobbar med kreatörer. En semla kan vara skillnaden mellan en bra och en dålig idé :).

God morgon!


1 kommentar:

Lotta sa...

Gud så spännande. Smart med mut-fika - works every time. Kram till dig Ellen!