söndag 9 augusti 2009

Inredning

Ligger i sängen med datorn. Barn nr 2 vill ligger bredvid och vill sova. Såklart. Han är vår egna lilla pensionär. Väljer russin framför godis. Vill bara äta kött och potatis utan sås. Vill sitta i ett hörn och läsa en bok i timmar. Underbara unge.

Vi har nu, på morgonen, i alla fall enats om allt som rör badrum och kakel och sånt. Eller rättare sagt; jag har bestämt vad som blir bra och min man håller med. Inredning är mer min sida. Resten av huset hans. Precis så jämställt som jag vill ha det. Mmm...

Jag bläddrar i mina amerikanske inredningstidningar som jag har köpt svindyrt i tidningsaffären i Forum Nacka. Sen tar jag kort. Lägger in på datorn och sen söker jag på nätet efter liknande svenska alternativ. Med blandad framgång. 


Vitt. Vitt. Vitt. Blått. Bild 1)Ett kök från South Hampton. 2)Favorit i repris. 3)Från filmen Somethings gotta give.

Jag älskar vitt. Jag älskar blått. Jag älskar beige. Det märks i vårt hus nu och kommer märkas ännu mer i vårt nästa hus. 

Inga kommentarer: