måndag 27 juli 2009

Tour de Suède

Idag har vi jagat cykel åt pappan. Det innebär att jag suttit med denna utsikt i ungefär 1 timme och 40 minuter.


Först åkte vi till Cykloteket, där pappan var i ungefär 30 minuter skulle jag gissa. Sedan åkte vi till Cykelkedjan, där han var i en kvart. När han kom ut frågade jag:

Jag:Hade de inte vad du ville ha?
Pappan: JO, på båda ställena.
Jag: Men varför handlar du inte då?
Pappan: Jag måste fundera.
Jag: Vaddå, så nu skall vi hem och fundera tills dess att alla cyklar är slut och sedan skall du gräma dig över det och så skall vi tillbringa x antal helger att jaga efter ny cykel nu då?
Pappan: Eh, jaaaa... eller?

Man kan väl säga att vi vände bilen på stört och åkte till Cykloteket igen. Där jag sedan satt och väntade och väntade. Med en stinkande sopbil bredvid bör tilläggas. Och då skall ni också veta att semesterns allra första dag tillbringades på Söder för en timme på CykelCity.

Efter shoppingen frågade jag om han var nöjd.
Pappan: Jag är jättenöjd med allt förutom att jag inte handlade på Cykel City.
Som om det spelar roll så länge man får den cykel man vill ha. Men det är tydligen där alla riktiga racercyklister handlar och sådant är tydligen skiiiiiiitviktigt.
Nu skall det bli ett nöje att se hur mycket det cyklas framöver.

Inga kommentarer: