onsdag 1 juli 2009

Surt sa räven...

Detta utspelade sig på 446:ans buss som var vid slussen ca 0745 imorse.
Kvinnlig busschaufför: Då har vi äntligen kommit fram till Slussen. Jättevälkomna. Supervälkomna (ironiskt). 
(Sen fortsätter hon i en ironisk/retad ton)
Jag vet att ni alla är skitförbannade på att bussarna nu går med 15 minuters trafik istället för 3 minuters. Och tro mig, jag är skittrött på att höra allt gnäll över att man får stå och det är varmt och så vidare. MEN (nu går rösten upp tre tonarter och blir arg/desperat) DET ÄR INTE MITT FEL. Det är SL:s vd som har bestämt det här. Den fantastiske vd:n. Jättebra vd, va? Jag? Jag kör bara bussen som är skitvarm. Välkomna. Ha en kul dag i regnet. Efter regn kommer solsken.

Tror ni att hon hade fått nog?

4 kommentarer:

Fräsigt sa...

Hon verkar underbar tycker jag!

Åsa T sa...

haha, lite falling down-varning på henne!

/s. sa...

Just som man trodde att ironin var död.

Anonym sa...

Apropå SL måste jag bara berätta vad en kompis var med om igår. Sjukt varm dag = ännu varmare buss. Efter ca 15 minuter i den svettiga bussen börjar det pipa framme vid konduktören. Bussen måste då stanna och chauffören ringa till teknikkillen. Svaret blir att det är fel på grejen som håller ordning på värmen i bussen. Rådet blev: Sätt på värmen på MAX, så brukar det lösa sig..... Frågorna man ställer sig då är 1. Hur kan det vara fel på värmen när det är 50 grader i bussen och värmen avstängd? 2. Hur kan man ens komma på tanken att sätta på den? 3. Kombinationen varm buss, svettiga människor och försening borde rimligtvis leda till en extremt varm chaufför och passagerare, räcker inte det som värmehöjare i bussen?!?!?