torsdag 30 juli 2009

Samtal med son 1...

Jag: God natt älskling
Barn 1: Mamma, mamma, mamma, ska du gifta dig igen så jag kan vara med.
Jag: Näe. Jag är gift med pappa.
Barn 1: Men varför kan ni inte gifta er igen då?
Jag: För man gifter sig bara en gång
Barn 1: Men mamma, mamma, mamma, fick du paket då?
Jag: Ja, jag fick ringen (visar min vigselring)
Barn 1: Men kan dom där stenarna (brillianterna) lysa?
Jag: Näe...
Barn 1: Men mamma, mamma, mamma. Ska pappa inte köpa ny ring som kan lysa då?
Jag: Du menar 1-2 carat?
Barn 1: Ja...som lyser
Barn 1: Men jag har ingen fru
Jag: Näe, du är för liten
Barn 1: Men jag kan skaffa en liten fru!
Jag: Näe, men du kan ha en tjej.
Barn 1: INGEN TJEJ. Äckligt. Jag vill ha en kille
Jag: Ja men det går bra.
Barn 1: Då ska jag ha Hampus som är min bästa kompis. Han vet i alla fall vad Star wars är.

Inga kommentarer: