fredag 24 juli 2009

Pannkakor och djävulskap.


Semestern började bra med att vi turades om att gå upp med barnen. Det har förfallit. Jag har gått upp med barnen verenda dag senaste veckan. Plus att jag, som vanligt, städar, tvättar, diskar, plockar och håller snyggt. Den andra föräldern i vår familj dricker vin. Surfar. Tittar på tv. Badar med barnen i poolen ibland. 

Igår när jag påpekade att vi inte har någon frukost så blev svaret: Du får väl gå och handla med barnen på morgonen då! 
Just nu steker jag pannkakor för att jag vägrar gå ut och handla. Och humöret? UNDER ALL KRITIK. JÄVLA SKIT. JÄVLA SKITPANNKAKOR. JÄVLA SKITALLTIHOPA. JÄVLA JÄVLA SKIT!

p.s. Ni smartskallar som tänker: Men hon får skylla sig själv. Hon får väl tvinga upp pappan och låta barnen skrika om frukost tills han fixar det får tänka om. Jag har provat det. Hundra tusen gånger. Funkar inte. Barnen kommer nämligen att skutta på mig och inte sin far. Dessutom - kliver jag inte upp bums så hinner jag åka till sinnessjukhuset innan barnens pappar ens rört sin stortå. JÄVLA SKIT. IGEN.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Vi kör raseriutbrott lite omlott kan man säga. Fräsigt. Eller kanske inte så fräsigt.