fredag 31 juli 2009

Hemma från landet

Har varit ute på landet igen en sväng, men är nu hemma. Pappan tror att jag stressar hem för att det inte finns så mycket att göra där. Men där har han fel. Jag skulle gärna sitta i en baden-baden hela dagen och bara ströbläddra i lite tidningar. Men, 1. det får jag ju inte och 2. istället skall man laga mat i ett minikök som är överfullt av gammalt skräp och skit och bo ibland allsköns annan skit och allt är slitet och gammalt och risigt - och det är därför jag vill åka hem. Även fast jag vet att jag knappast kommer att få läsa i någon baden-baden hemma.
Vi har dock haft det lugnt och skönt, svärisarna skulle ha kommit ut (vilket ju hade varit grejt för att man haft lite lekledare åt barnet) men svärmor har fått urinvägsinfektion så de stannade hemma. Mest tennis på gräsmattan, en tur i båten, köpa enorm glass i Grisslehamn och lite sådant.
Har också kollat in lite fräscha områden för framtida fritidshus, men eftersom vi nu har åkt hem och det beror på att jag inte står ut i fritidshus så lär det ju aldrig bli något. För om jag hade ett eget skulle jag nog försöka ha det överbelamrat med skit också och bara släpa hem gamla slitna möbler från min svärdotter och så.

Inga kommentarer: