måndag 8 juni 2009

Tält och oformliga påslakan

Kollar på "Sjukhuset" på TV. En liten bebis föds i vecka 23... Två reflektioner - huga vad tidigt, och hmm, vad stor min bebis är nu då. Man tänker ju att den är en liten pytte fortfarande men inte så...

Var för övrigt på mvc idag. Barnmorskan verkar inte vara så bra på att lyssna. Vägde mig och konstaterade att jag gått upp en del. Ingen nyhet för mig i och för sig. Men barnmorskan tyckte att det var mycket. Ja, sa jag, men inte lika mycket som förra gången. Nehej, sa hon, men man blir ju alltid större andra gången. Goddag yxskaft.

Var därefter förbi H&M för att klaga på deras utbud av mammakläder. Allt är så jävla fult. Inte ens när man sneglar på BiB så hittar man något. För övrigt så tycker jag att det skulle vara stötande för BiB-folk att man klumpar ihop BB och MAMA. Dåligt, H&M!

Började fundera lite på om de också börjat med en avdelning till - BiU, Big is Ugly, eftersom jag hittar en kjol som är snygg och som finns i minst 10 ex, men ingen är större än stl 36. Och skall jag försöka få på en vanlig kjol som inte är anpassad för min tjockmage så får jag nog gå upp något nummer eller två. Men på den här nya avdelningen kanske man har anammat Filippa K's filosofi - om man gör kläder som är snygga i små storlekar så skall de inte finnas i för stora storlekar för då är de inte lika snygga längre. Eller hur det nu var hon motiverade sitt minimala mode för typ 10 år sedan.

Nå i alla fall, jag hittade några plagg och det var när jag betalade dem som jag klagade på deras kläder. Då utbrister expediten - men du som är så liten! Du kan ju köpa vanliga kläder. Eh, 13 kilo plus är inte litet! Jag startade inte på stl 32 precis.

Jag kan ju glädja mig med at tja ginte är stor för alltid, men fy vad tråkigt att vara det. Inte stort utbud av snygga kläder då direkt.

Inga kommentarer: