måndag 29 juni 2009

Inte helt fel 2

Var på mvc i morse. Eftersom jag har semester så var barnet inte på dagis utan pappan fick följa med på väg till jobbet och ha barnet medan tant mätte och fixade. Sedan gick vi med pappan bort till hans jobb på en liten prommis. Vi skall på bröllopsfest i helgen, inte bröllop, för de är redan gifta. Då tänkte jag att när jag ändå är på stan kan det ju vara bra att köpa present och så. Vi var klara väldigt tidigt hos mvc-tanten så klockan var väl inte mer än 9.30 när pappan släppts av vid jobbet. Då gick vi in i gallerian (för varmt att sitta ute redan då) och satte oss och tog en fika, bara barnet och jag, och vi hade det jättemysigt. Sedan in på NK och köpte present. Då tyckte barnet att det var orättvist att bara köpa presenter till andra utan vi skulle ha också. Kunde inte riktigt argumentera mot det så det blev ett Hermèshalsband till mamman också. Trååååkigt.
Tog en prommis tillbaka till Slussen och bussen hem. Superskön dag. Nu undrar jag om vi skall packa ihop oss och gå och bada eller om vi skall nöja oss med vattenspridaren och lilla poolen hemma. Svåra frågor så här på semestern.

Inga kommentarer: