fredag 12 juni 2009

Förlåt, pappan!

I morse tyckte barnet att det roligaste vi hade hemma var en galge. Den var flygplan och allt möjligt samtidigt. När vi skulle gå till dagis skulle galgen prompt med. Okej tyckte jag. Den kan ju ligga i vagnen sedan. Släppte ut barn och galge och plockade ihop hans ombyte och regnkläder och sådant som skulle med. Håller på i ungefär 5 sekunder innan jag också går ut. Då står barnet och gnider med galgen på bilden. INTE BRA! Säger till direkt så klart och tar ifrån barnet galgen. MMMMMmmmmm, ett st repa i lacken. Pappan kommer att bli skitarg. På mig. Och barnet. Not good. Ändå var det bara en plastgalge.
I somras stod barnet och bankade med grus på någon okänd persons volvo av ny modell. Jag blev galen men den okände personen sa att det var ju en världslig sak och spelade ingen som helst roll. Extremt tacksam mamma och extremt vänlig okänd person. Men här fick jag så tillbaka till slut. Rätt och lagom.

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Herregud. För det första; han förtjänar det säkert. För allt dumt som han gjort. Dessutom. Har man bil och små barn så blir det repor. Inte optimalt men det händer. Cest la vie
Vår bil ser ut som en gammal hösäck. Repor, sprickor, mat här, leksaker där...mmm

Fräsigt sa...

Har nu meddelat pappan via mail och han sa: OK. Inte mer, inte mindre. Men han kan ju få en repa i fejan om han inte passar sig tänker jag.

Fräsigt sa...

Jag står bakom dig. Det vet du.