tisdag 16 juni 2009

Falsk marknadsföring

Ibland är det synd att man inte filmar sina konversationer. Det blir ju inte samma sak att återge i text alltid. Satt med två kollegor på lunchen igår. De bläddrade i varsin tidning av typen Hem och trädgård (eller så). Den ena kollegan ser en annons för ett medel mot alger på trä och liknande. Det finns en före- och en efterbild på en altan med löpmetertrall:
- Meh, hallå! De är ju inte ens åt samma håll ju!
Jag och den andra kollegan tittar forskande först på kollegan och sedan på annonsen som han viftar med.
- De har ju lagt om trallen på altanen! Är poängen att man skall dricka medlet och sedan få en uppenbarelse att det bara är att byta skiten eller vad?
Ja, ni ser. Här är det inte så kul, men då var det skitkul. Hysteriskt faktiskt.
Förebilden är trallen åt ena hållet och fräsigt neongrön. Alla som någonsin haft alger på sin trall kan intyga att den ser inte riktigt ut sådär. Och på efterbilden ligger trallen på andra ledden alldeles jungfrulig. Det luktar skunk lång väg...
Nu är det fika!

Inga kommentarer: