torsdag 28 maj 2009

Igår gjorde jag ytterligare en plikt


Det var fixardag på dagis igår. Jag och en till förälder och en fröken målade en lekstuga grön, på insidan. Min tanke var att jag skulle gå till dagis och ställa mig på gården och se snygg ut. Möjligen plantera en blomma. Jag fick måla...
När jag kom där ifrån var min Louis Vuitton-nyckelhållare grön. Mina nya gympadojor var gröna. Min stickade tröja var grön.
Well, dagislednignen. Lucky for you that this is not junajted stäjts åff americka. Då hade stämningsansökan hängt i luften.

Ytterligare reflektion: Mina barns matintag är en stor snackis på dagis. Märkligt. 
Inget konstigt att vara 3 år och äta 3 hamburgare och 1 korv. Eller vara 5 år och äta 2 hamburgare och 2 korvar. Herregud, det var ju gratis!

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Gratis är ju gott! Min som kommer hack i häl efter dina så det känns fullständigt normalt? Eller har de ärvt något märkligt av sina föräldrar? Yes I know. JAg menar pappa Alm och mamma Trygg...

Fräsigt sa...

Förresten, var du inte sjuk? Då skall du väl inte göra sådant på dagis?

Fräsigt sa...

Matglädje i kombon mr Alm/fru Trygg.
Jo. Sjuk. Men kände tvång. Är på jobbet idag. Och mår bättre. Inväntar min hjärt-död bara. När som helst...