onsdag 27 maj 2009

Cirkus


Igår hade de cirkus på dagis. Här ovan är programmet. Väldigt tjusigt ordnat var det. 5 kronor fick man betala i grinden när man kom och då fick man en liten strut med osaltade, helt smaklösa popcorn. Jo, jag fattar, det var så att barnen skulle kunna äta också. Men jag hade ju ätit upp alla själv långt innan cirkusen ens börjat. Mitt barn deltog i punkten "Legon" i programmet. Jag och en annan mamma undrade så vad legon kunde vara tills jag kom på att det måste vara lejon. När lejonen skulle uppträda var alla ansiktsmålade som tigrar och hande randiga tröjor och kröp genom rockringar som brann. Eller i alla fall hade orangea trasor hängandes. Otroligt modigt och dramatiskt om du frågar mig. Min egen tiger hade keps på sig också vilket ytterligare förhöjde känslan av exotiska vilddjur.
I alla fall, det var lite kul och avslutades med picknick på gräsmattan.
När vi kom hem och barnet speglade sig blev han alldeles förtvivlad. Hans bästis hade varit jättefint målad i hela ansiktet hela tiden. Mitt barn hade på sin höjd haft lite färg på näsa och kinder men den hade han för länge sedan gnuggat bort. När han såg i spegeln att han inte såg ut som bästisen var allt förstört. Och jag har ingen ansiktsfärg så det gick åt pipan alltsammans. Drama, drama, drama. Fräsigt!

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Jag är ledsen att jag missade "8EINÅL-ALLI"
Sen hade jag ju velat se tigern också. Såklart. Idag ska jag städa på dagiset tydligen. Gårds-städar-dag. Med feber. Fräsigt som fan.