söndag 19 april 2009

Har varit i Trysil en knapp vecka.

Som vanligt inleddes semestern med att jag gjort bort mig. Så här var det:
Pappan hade inte med sig sin tandborste - mitt fel.
Pappan hade inte med sig sin vindjacka - mitt fel.
Barnet hade inte med sig sin tandborste - mitt fel.
Så brutalt hade jag gjort bort mig. Vad gäller vindjackan så sade jag till pappan: "Jag packar min vindjacka i väskan med ytterkläder. OK?" Pappan svarade jakande på det men när vi kom fram till fjällen blev han arg för att jag borde ha sagt till honom att packa jackan. Jag tycker att jag i princip gjorde det genom att säga att jag packade min... men så var det tydligen inte.
Jackan dök senare upp bland pappans packning, men ingen ursäkt kom. Allt är fortfarande mitt fel. Så är det alltid på våra semestrar.

Inga kommentarer: