måndag 16 mars 2009

Fullt ös.


Det fullkomligt öser in skit på jobbet. Skit=jobb. Allt är bråttom. Allt är sent (jo för så är det på en reklambyrå). Allt ska vara billigt men se exklusivt ut. Alla ringer om allt hela tiden. Alla mailar även ett stödmail som stärker telefonsamtalet som ringts. Allt är tröttsamt. Mycket. Dålig dag. Jag kanske tar en ballong och knyter runt magen och flyger iväg (det visste ni väl att jag väger 55 gram). Jag orkar inte ens göra mitt jobb. Luften har gått ur mig kan man säga. Vad hände? Ge mig mitt jävlaranamma tillbaks. Nu. Tack.

Problemet är att det aldrig tar slut. Aldrig. Aldrig. Någonsin. Inte ens i lågkonjuktur är det lugnt.  Jag är fullkomligt utpumpad och fattar typ inget. Behöver en söderhavs ö. En cocosnöt med sprit och lime i. 

Inga kommentarer: