fredag 27 mars 2009

Frukostbord och skrämseltaktik

Barn 1: Ska du vara hemma med min lillebror idag?
Jag: Ja
Barn 2: JAG ÄR SJUUUUUUUK
Barn 1: Men då...då har jag också ont i magen
Jag: Näe, men det har du väl inte
Barn 1: Jo, om min lillebror ska vara hemma så har jag det
Jag: Men jag och din lillebror ska gå till doktorn
Barn 2: Jag är sjuk i örat inte pumpen*
Barn 1: (glor på sin lillebror)
Barn 2: Pump, pump, pump, puuump, öra
Barn 1: Ska han få spruta
Jag: Näe, men han ska gå till doktorn och titta i örat och se om...
Barn 1: Men jag vill också gå till doktorn och få klistermärkeeeee
Jag: Du ska till dagis och...
Barn 1: Men jag då och klistermärke
Jag: Men...
Barn 1: Får inte jag något klistermärke
Jag: OKEJ, VI SKA TILL DOKTORN OCH TA STOR SPRUTA
Barn 1: (Uppspärrade ögon) JAG ÄR FRISK!
Barn 2: Inte i pumpen, pump. Pump.


* För er som möjligen har missat så är pump barn 2:s benämning på pung.

Inga kommentarer: