lördag 3 januari 2009

Apropå kalla lokaler

Vi har också under stundom sjukt kallt i våra lokaler. Men nu har man typ fått bukt på det och istället har jag tropiskt klimat i mitt rum samtidigt som det är lite svalt i övriga rum vilket gör att man klär av och på sig mer eller mindre hela tiden. Lager på lager är grejen och den är jag dålig på...
Men, det var inte det jag ville säga utan istället detta: Tänk när det fanns tider när man tyckte kalla lokaler var det bästa! I min högstadieskola stängde man av värmen under julen och det hände då och då att vaktis haft en trevlig jul och helt glömt bort att sätta på den igen. Då fick man ledigt. Så jäkla fräsigt. Detta var naturligtvis på åttiotalet när alla vintrar var kalla med mycket snö (vad man minns) och modet var långskjorta och skipants vilket inte lämnade mycket marginal för temperaturer under 23 grader plus inomhus. Knappt utomhus heller. Den observante undrar nu om jag gick väldigt mycket mer än de tre år som högstadiet är, men så var icke fallet utan då och då inträffade ju under min tid endast tre gånger naturligtvis och av dessa tre gånger fick vi ledigt några dagar två! Vaktis var förtjust i snaps...
Tänk om man kunde få ledigt från jobbet också?
Hade en fröken i SO som var galen. Man tänker bättre när det är kallt sa hon och öppnade alla fönster på vid gavel. Hon hade en HellyHansen tröja, ni vet en sådan där luddig mojäng pre-fleece som var varm som fan. Vi andra satt ju i ovan nämda mode och var mer eller mindre blå. Detta fick man ju dock inte ledigt för... Tycker ändå att galen fröken borde medge viss frånvaro, men icke!
Det var för övrigt samma fröken som lätt och ledigt berättade om sitt och Bennys sexliv. Inget som någon av oss ville höra. Inte okeeeeeeeej! Tror att jag mår dåligt fortfarande.
Hmm, lång utläggning för kort poäng. Som dessutom kom för flera stycken sedan. Men ändå.

Inga kommentarer: