fredag 19 december 2008

Tadaaaaaaaa

Veckans anekdot är i stundande. Jo, det begav sig i februari 2003. Ellen hade (av sin pappa tror jag det var) fått ett presentkort på skumpa på Centralbadet och karlen hon lever med var måttligt intresserad av att dela den med henne. Så då gjorde jag det. Vi bubblade i kar och i glas, vilket var tur, att vi hade bubbel i glasen alltså, annars hade vi nog haft lite jobbigt med håren i deras karbubbel. Jag hade varit barnvakt på dagen så vi sågs på badet. Tog en öl utanför medan vi väntade på att komma in. Det är ju så risigt på det badet eftersom det alltid är en massa hippor och sexor och annat strunt. Väl inne så tog vi väl något dopp då då och sedan hinkade vi i oss bubblet. Mumma! Ganska hastigt faktiskt för vi kände att de vi delade lokalen med inte riktigt höll vår standard. Halvfeta gubbs med badbrallorna på halvstång är inte tillräckligt glammig vy för champis! Sedan skulle vi hem till mig och ha spelkväll. Det innebar att vi hade köpt typ två av varje av alla lotter som finns inklusive bingolotter. Dock inte A-lotter ety mamman i den här familjen är aktiv motståndare mot dess ägare. Åjo, Ellen är inte så illa heller. Hon har ställt Göran mot väggen fler gånger än de flesta! Åkte i alla fall kommunalt hem, vilket tog sin lilla tid. Hann bli kissnödiga. Så klart. Så vi fick planera resan klokt och gå av en hållplats tidigare så att vi skulle ha ett litet skogsparti att använda till våra behov. Kunde dock knappast sitta still så exakt var det där hamnade känns lite oklart. Jag vet att jag ramlade omkring i lingonriset och att Ellen lät som om hon gjorde likaså. Själv hade jag täckbrallor (pga barnvaktsinsatsen tidigare) och de var ju i vägen för allt. Om jag inte minns fel gick vi typ 25 meter till innan vi var tvungna att ramla in i skogen en gång till för lite mera skvättande.
Väl hemma så skulle vi fixa käk, men Bingolotto var på g, så vi behövde koll på burken också. Vid det tillfället hade vi TVn nere. Så vi baxade upp den lilla TVn för trappan, hade lite för kort sladd så den räckte inte riktigt utan vi fick ha den på tre kvart på en stol i köket. Därifrån hade vi full koll. Med betoning på full.
Jag tror att det enda vi vann den kvällen var ett gäng nya lotter vilket resulterade i en ny spelkväll. Sedan dess har det inte blivit av, vilket verkligen är too bad! Vi borde rigga en snart! Om inte annat för att det vore kul att bli rik. Och full. Och rik. Fyllerik. Lyrik? Nej, knappast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om det fanns en fräsig blogg med järnkoll på bubbel, som såhär i stundande nyårstider kunde tipsa oss vanliga dödliga med typ en bubbel-fem-i-topp? DET hade varit fräsigt minsann.

/s.

Fräsigt sa...

Den som väntar på något gott...