tisdag 9 december 2008

Stolfreak

Gillar du fågelskådning? I så fall, bege dig omedelbart till Centralstationen i Stockholm! Det är ett utmärkt ställe att skåda knäppgökar. En udda, men i och för sig allt vanligare, art. Idag när jag gick till jobbet passerade jag den övre hallen med utgång mot Klarabergsviadukten. Där uppe finns ett antal surfstationer, dvs bord och stolar med internetuppkopplade datorer. Där brukar det sitta lite löst folk och surfa på diverse. Strax framför mig går en tjej fram till ett av dessa bord och börjar fippla med en av stolarna (det står två bredvid varandra vid det lilla bordet). Först tänker jag att hon tänker sätta sig på den ena stolen och snurrar på den andra för att slippa få något bredvid sig. Men hon fortsätter stå och fortsätter snurra på stolen. Sedan sparkar hon den upp och ned, och jag tänker att hon skall ställa den upp och ned på bordet, ni vet som man gjorde i skolan när man gick hem. Inte vet jag hon kanske skulle städa. Men nej, hon fortsätter att sparka runt stolen hit och dit. Efter mycket sparkande tar hon tag i stolen ställer den upp och skjuter in den under bordet så att den står lika prydligt som när hon kom. Och så går hon därifrån. Vad f-n var det? Var hon arg och skulle avreagera sig? Kvalitetskontoll? Typ inköpare av stolar någonstans och ville kolla om den modellen var bra? Jag fattar ingenting. Lite udda och märkligt var det allt.

Inga kommentarer: