måndag 22 december 2008

Les Incompetents

Dagisrektorfascisten är ledig och vill inte svara på mitt mail. Har fått prata med någon slags deputy. Men det räckte inte sa jag. I alla fall så skyller de på att fröken inte har rätt utbildning. Nehe, okej men då vill jag veta vilka mer på vår avdelning som inte har det så att jag kan planera för att ni säger upp dem också. Men si det fick man inte. Det handlar inte om hennes utbildning, det handlar om att hon säger vad hon tycker och för bittra, inkompetenta jävla dagistanter så får man inte det. Där skall man sitta och mysa i velour och virka något litet att trä över sin näverkont och tycka att livet är toppen så länge man får gå med de små knoddarna i skogen och sjunga rödgröna visor från 70-talet.
Det faktum att de var inkompetenta blev de tvungna att medge eftersom de inte kommit med någon information och även nu inte ens förstod min fråga. Heja! Men för att vara rättvis, jag använde ju svåra ord som adekvat, tillfredsställande och säkerställa etc. Det kan man ju inte kräva att en liten biträdande rektor skall förstå. Själva kultur- och utbildningschefen försöker hålla sig utanför anar jag, men det kan hon glömma! Jag får som jag vill till slut. Enträgen vinner.

Inga kommentarer: