söndag 7 december 2008

ÖKEN

Vilken jäkla ökenhelg, rent påhittsmässigt. Jag har inte varit full (hur kunde detta ske?), jag har inte köpt något dyrt och lyxigt på nätet (vaffaaan), jag har inte varit på någon glamourig fest (mäh!) men allra mest; jag har inte druckit så mycket som en enda droppe champagne. Man kan ju undra hur det här ska sluta. Tur att hela familjen ska hem till pappa ikväll på julklappsutdelning. Förhoppningsvis har han en petit chablis som han och jag kan dela, morfars fru kan dricka rött vin, allt medan pappan i familjen får köra. Han kan orimligen vara värd annat än just det.

Återkommer med bilder och rapport därifrån.

God morgon 

1 kommentar:

Anonym sa...

Gomorron! Mormorn är här också. Varje morgon hör jag små tramp i trappan. Det äldsta barnbarnet vet att Tomten varit här under natten. Han är mycket noga med att få det rätta paketet som står vid adventskalendern och som är märkt med den första bokstaven i hans namn även fast det numer nästan alltid är samma sak i bägge paketen för husfridens skull. Det han inte vet är att det är mormor som är Tomten...
Mamman har också fått paket varje år och det har varit jätteskoj. För mig har det varit så roligt och spännande att varje morgon fått höra vad som funnits inuti just dagens paket. Det har liksom varit lönen för mödan. Hitta på, köpa å slå in 72 paket... Men detta år så, inte utan vemod, blir dottern utan. Hon har ju fyllt 35 nu...
Jag säger bara. Inte utan min dotter!