fredag 7 november 2008

Postperkulation

Skall gå på Posten idag och hämta ut ett paket. Eller förlåt, det skall jag inte alls. Jag skall gå på Videohörnan och hämta ut paket. Fräsigt det där. Beroende på vem du är så klart. Är du före detta postkassör så känns det kanske inte så kul att det du fick gå på åratals kurser för att fixa skall någon liten snärta/snärt (?) i valfri service-/godis-/video-/mackbutik nu fixa utan någon som helst licensierad postkurs. För en lekman är det ju humor, men jag kan tänka mig hur det känns för dem när de funderar över värdet av sin kompetens.
Ett klart plus är ju att jag nu kan hämta paket vid pass 22.55 om det skulle passa mig. Ett klart minus i mitt fall är att jag inte kan hämta paket vid pass 10.55 om jag vill. Det skulle nämligen passa mig. Å andra sidan kan jag gå även på söndag så jag får väl anse det som om plusen överväger. Men återigen, var fasen köper man frimärken nu för tiden? ICA var det ju. Det är ju i och för sig ett minus på samma gång som ett plus. Förut kunde man göra allt postrelaterat på ett ställe. Nu måste man göra att postrelaterat på tre ställen. För vi har ju den utdöende arten "Svensk kassaservice" också att ta hänsyn till. Var i jäkulen finns det en sådan? Och exakt vilka kassor är det de serverar? Om kassan på ICA går sönder när jag skall köpa mina frimärken, kommer det en något överviktig tant i blå stass och meckar till den då? Viktiga funderingar denna fredagsmorgon...

Inga kommentarer: