söndag 23 november 2008

Gårdagen i bilder från familjen Alms vinkel

Vid 14-tiden på eftermiddagen kom svärmor för att ta hand om barnen. En helkväll på stan väntade oss... (jaaaaa, för er flärdiga ute-partymänniskor så betyder det att komma hem runt 5 på morgonen. För mig, oglmourighetens moder så innebär det att få vara ute till mellan 22-23)


Vi började med att sitta i kö inne i stan. Eh? Köööö? Why? Nåväl. Det gjorde vi iaf. Men vi hade inte bråttom och fick se ett fantastiskt vintrigt Stockholm.



Middagen intogs på Rubys grill. En ypperlig grillrestaurang på Österlånggatan. Jonas började med en öl (eh?) och jag med champagne såklart. In kom ett ynkligt glas med en bubbla här och en bubbla där. Smakade inget bubbel alls. Bytte ut. Fick från ny flaska. Någon jävla ordning får det vara. I vanliga fall är jag inte så mycket för att skicka ut saker på restaurang. Man vet ju att en utskickad kyckling betyder att någon spottar på nästa kyckling som man får tillbaks. Min käre man satt och sa: Ja, men älskling, viss champagne bubblar inte så mycket. INTE SÅ MYCKET? En Laurent Perrier brukar väl ha fler än två bubblor? Det behöver man sannerligen inte vara geni för att känna.
Sen när jag fick in ett nytt sprudlande glas höll han med och påstod då att han hade sagt hela tiden att det var dåligt med krut i det förra glaset? Mmm...jag säger som en kille på mitt jobb. Mr Alm: Du vänder kappan efter blåsjäveln.


Sen skulle jag dricka något till varmrätten (grillad lax). Kunde inte bestämma mig. Valde mellan champagne och chablis...så det blev en...

Staropramen. Ja så blev det. Jäkligt smarrigt det också. Mulligt är ordet!

Sen promenerade vi till Chinateatern för att se The Producer. När halva första akten har gått säger jag till min kavaljer: Tycker du inte att den är kul? Svaret blir: Men det är ju så himla mycket dans och sång. Mycket märkligt eftersom vi är på en musikal. Brukar vara många timlånga monologer på en sådan.

Föreställningen var 2.45h lång och det var svinkallt när vi gick därifrån. När vi äntligen kom in i garaget där bilen stod: TADAAAAAAAAAAAAAAAAAA


PUNKTERING! Jävla ofräsigt. Eftersom jag är Hollywoodfierad och ser minst 3 filmer i veckan så trodde jag såklart att någon snittat däcket för att sen råna oss varpå jag låste in mig i bilen medans karln bytte däck. Det gick sådär - domkraften gick sönder. Vi fick ringa på hjälp i form av assistanskåren som var där på typ 20 minuter. MEN det hindrade inte farbror Alm att mecka lite på egen hand under tiden vilket gjorde att typ bilen gick sönder. Men vi pratar inte mer om det för hans manlighet blir sårad.

Yes, det var det. Fräsigt eller ofräsigt - you be the judge!

Inga kommentarer: