fredag 31 oktober 2008

Halloween

Jo, när jag ändå är i gasen tänkte jag berätta om när det ringde på dörren en kväll för några år sedan. Förberedd inför läbbiga ungar som vill busa eller ha tonvis med godis, öppnade jag. Utanför står en tjock djävul, ful som stryk. Horn, cape, högröd och treudd... Problemet är att det inte är ett barn. Det är en farbror. Farbrorns barn står vid brevlådan 30 mter därifrån. Trick or treat frågar han. Eh? Hmm...vad ska farbrorn på 40 år göra? Kasta ägg på mig och lära sina barn hur man inte får göra eller kommer han lulla iväg och skämmas när han inte får något? Dessutom. Bor jag i New Jersey? Varför pratar han engelska när han i själva fallet heter typ Klas och jobbar på någon  typ ekonomiavdelning någonstans- Nåväl. Farbror fick 5 kr. Inget godis. Point taken. 1-0 Ellen. 

P.S. Varför skiten är understruken kan jag inte svara på.

Inga kommentarer: