tisdag 18 maj 2010

Modelljakt.

Vi har en stor fotografering nästa vecka och två veckor efter det. Till det letar vi modeller. Inte pinnsmala superblonderade tjejer och överdeffade killar utan mer "people"-modeller. Och, my good, vad mycket snygga karlar och kvinnor det finns. "Hon" som vi lutar mot är så jäkla snygg och har tre barn. "Han" som vi vill ha, är ett typiskt case of "GE MIG"!

Belive me om jag säger att jag hoppas hinna ut till fotograferingen typ varje dag. Här ska dreglas!

And it goes on and on and on...

Och tar aldrig slut.
Jag vet inte men jag tror att äta rätt och röra på sig funkar bäst. Äta mindre än vad man förbränner. Mycket frukt. Grönsaker. Enkel kost lixom.

Men det är jag det...

Trötter.

Underbar morgon vid jobbet.

Fasiken vad trött jag är idag. Huvudet bultar nästan sönder och ögonen svider och jag orkar knappt sitta upp. Hur ska jag vända det här nu då? Kanske en promenix här på lunchen? Eller koffeintabletter (en hel burk?). Eller ännu fler huvudvärkstabletter? Eller möjligen shopping. Shopping är nämligen bra för det mesta. Förutom plånboken då. Men en nackdel kontra alla fördelar i shoppingens effekter - det känns ändå rimligt.

måndag 17 maj 2010

Andnöd.

För hur kan det här inte ta andan ur en?


- Posted from Ellens iPhone

Om att springa...

Springa 4 km..



Vätskepaus.



Springa 4 hem...


Optimalt!

- Posted from Ellens iPhone

Ingen dålig dag

Idag var dagis stängt. Oftast brukar jag numer bara tycka att det är jobbigt då barnet liksom inte hajat än att det är annorlunda med syskon. Men idag tog jag med morfar, morfars sambo, sambons två barn och två barnbarn till Skansen. Vi hade en härlig dag i solen alla nio. Alla skötte sig exemplariskt.
Vid tvåtiden, eller strax innan Norge-festligheterna startade så gick vi därifrån. Såg dock allt folk som kom. Hur många som helst! En aldrig sinande Ström, var kommer de ifrån?
Nå i alla fall vi hade det bra och bättre väder kunde väl knappast norrmännen begära heller.
Avslutade eftermiddagen på Breeze på Strandvägskajen. Helt ok i solen det med!




Living large!




Total glamour. 2 dagar gammal fralla, youghurt och Cola light.


- Posted from Ellens iPhone