måndag 14 november 2011

Hektisk helg

I fredagsvar det tjejkväll med ost och vin. Väldigt mycket ost och vin... Och heta diskussioner och svallande känslor. Jag trivdes kan man säga!
En mamma berättade att de minsann aldrig dricker vin hemma. Det var som grekiska för mig... Eller värre, för ett eller annat grekiskt ord förstår jag allt!
Upp på lördagen och iväg på städdag på dagis. Se pigg och glad ut bland alla hurtiga mammor. Känna sig väldigt lite pigg, men rätt glad.
Sedan iväg med barnet till en kompis så de kunde gå på bio och iväg med sig själv på Maxi. Hem och laga mat. Bakismat. Ett glas vin som inte var så gott. Eller det var ju gott men inte för mig.
Söndag var barnets födelsedag. Så städa, städa, städa, laga mat, ha gäster.
Han fick precis vad han ville ha och blev världens lyckligaste! "Mamma, man KAN få allt man önskar sig!"
Resten av söndagen låg jag på golvet och byggde piratskepp i Lego. Två rediga instruktionböcker och 8 påsar lego... Miljoner minibitar! Tog 3,5 timmar och bruten rygg och stukad nacke. Men fint blev det!






Summa summarum en bra helg!

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Inte dricka vin hemma? Är dom ute på vift HELA TIDEN?? Måste säga att jag gillar din fredag bättre än söndag, Lego perioden är över här....*skönt*