Mmmmmm...
Då fick jag en tid. 0730 idag. En söndag. Mmm.
0720 ringde Siemens-mannen och sa att han skulle komma. 0750 klev Siemens-mannen innanför dörren. 0754 säger Siemens-mannen att det är programkortet och ska kolla om han har den i bilen. 0757 kommer Siemens-mannen in och konstaterar att den inte finns i bilen utan måste beställas och att det tar ca 2 veckor. - TVÅ VECKOR SKRIKER JAG! - Ja, jag kan skynda på det men jag tror inte det går fortare än så ändå för vi har så mycket att göra, säger Siemens-mannen.
Och hur fasiken ska vi kunna leva utan en tvättmaskin i två veckor? Och hur kan det finnas en sån pissig kundtjänst som inte tillhandahåller bättre service på en maskin som är 3 månader gammal och som dessutom sitter i ett helt nybyggt hus och som utöver det redan har haft en blind tekniker här som inte kollade programkortet?!
Tyvärr fattar inte Siemens/Bosch vem dom har fått att göra med. Jag är en svintrött, jävligt less, fed-up, gammal 2-barnsmamma som har haft konstant huvudvärk i typ 4 månader.
Kundtjänst på Siemens/Bosch*. Be aware imorgonbitti 0800. Då ringer jag. Ni har fortfarande chans att sjukskriva er.
*Och som vanligt när man inte sköter sig så hamnar man till höger i far-åt-helvete-listan. Var så artiga!
3 kommentarer:
På dom bara!
Jag tycker du ska tala om för dem att det minsann finns helt nya maskiner i affärer runt om i stan och det är bara för dem att pallra sig dit och plocka upp ett nytt exemplar och ersätta den skithögen till måndagsexemplar de hade mage nog att installera i ert nya hus...
...men det är ju bara vad jag tycker du skulle göra... OM det nu inte är så att de har lust att ändra sig och fixa fram programkort/service snabbare.
Ett annat alternativ är såklart att de betalar er tvätt under 2 veckor...
Du kan ju komma hem till tant och tvätta som vanligt. Så kan jag fakturera Siemens (är du säker på att Elema inte är med där någonstans?)
Skicka en kommentar